irinas

Alla inlägg under november 2010

Av iris van Dijk Härd - 30 november 2010 18:40

Ok, jag måste erkänna: idag var det lite väl kallt att cykla.

Jag ser antagligen inte klok ut när jag cyklar:

med 3-4 dubbla lager kläder, reflexväst överst, rånarluva, halsduk och hjälm.

Och ändå fryser jag efter en halv timme eller så.

Det som förvånar mig mest är alla dessa människor som cyklar i stan i till synes normala kläder!

Är jag mesig, eller har de gömt termounderställ under rocken?

Egentligen är jag förvånad över att så många cyklar överhuvudtaget.

Fast det har ju något...


Ps. Kattungarna mår jättebra allihopa! Nya bilder kanske senare i veckan.

Av iris van Dijk Härd - 27 november 2010 20:20

Fast ungarna är så små finns det gott om uppmärksamhet.

Zeus är bokad nu och även för Athena finns intresserade.


Jag lutar alltmer åt att jag vill ha en fodervärd för Artemis.

Hoppas att hitta någon som har samma värderingar som jag, och som inte bor alltför långt borta. Som fodervärd, betalar man mindre /inget för katten mot att man åtar sig att ta en eller flera kullar. Kullen ägs då av uppfödaren. Fodervärden står för mat och kärlek, medans uppfödaren/ägaren står för allt annat. Efter kullen övergår ägarskapet till fodervärden.


Artemis är så jättefin! Med henne verkar vi faktiskt ha fått bort Zoes mindre bra egenskaper, medans vi behållit de som var jättebra. Det gäller för Zeus också egentligen, och jag blev jätteglad att de som bokad honom nu överväger att försöka behålla honom för några parningar!


PS. det finns fler bilder på min hemsida!! (www.irinas.se)

Av iris van Dijk Härd - 26 november 2010 09:27

Vintern verkar vara här för att stanna.

I år hade jag bestämt mig för att cykla så länge som möjligt.

Vilket har intressanta konsekvenser med det här vädret.

Hör mig själv säga igår: måste skaffa dubb-däck till cykeln.

Barnen skrattar, men det är allvar.

De finns, och de behövs.

I tisdags, vid första snön, ramlade jag i kurvan, och kom inte uppför backen.

Idag var cykelvägarna faktiskt föredömligt plogade, och det enda man märkte av snön var att det var kallt. Riktigt kallt.

Undrar var jag la min fina luva som täcker ansiktet.

Och skidglasögon kanske? De runda, som tjejen jag träffade halvvägs hade, var inte så jättepinsamma, nästan lite tuffa....

Av iris van Dijk Härd - 25 november 2010 20:56

Äntligen nya bilder!

De är verkligen fina alla tre.

Zeus är stor och lugn, med väldigt fina proportioner.

Lillan är så fin, med sina ljusa färger.

Och Artemis är så söt med den röda fläcken på huvudet.

Nåja, titta själv:

    Artemis


  Zeus


  Athena

Av iris van Dijk Härd - 21 november 2010 09:58

..är färdig!!!

samma adress som tidigare: www.irinas.se


Hoppas ni tycker lika mycket om den som jag gör.

Efter mycket förberedningar och ett sista ryck på 10 intensiva timmar, kunde jag äntligen ladda upp den nya versionen igår kväll.

Självklart finns det saker jag vill förbättra redan nu.

Och jag hoppas verkligen att ni hjälper mig med det!

Uppbyggande kritik är välkommen....

Sedan finns det också den engelska versionen kvar att göra.


Men än så länge är jag faktiskt väldigt nöjd.

Av iris van Dijk Härd - 20 november 2010 11:08

Har upptäckt nackdelen med bloggandet: man glömmer lätt bort hemsidan ibland. 

Fast just nu jobbar jag faktiskt jättehård med hemsidan, det syns bara inte. Jag köpte ett nytt program nämligen. Tänkte att jag lätt skulle lägga över sidorna till det nya programmet. Det var förstås lite optimistiskt. Sedan gillar jag aldrig de färdiga mallarna, och att ändra på dem är egentligen lite överkurs för mig. Det tar alltså många timmar. Men, nu hoppas jag bli klar den här helgen! Och så har man ju lärt sig något på vägen....

Av iris van Dijk Härd - 18 november 2010 20:37

Jag var bara tvungen att åka dit och titta igen.

De växer och växer. Lillan växer normalt, men hade rätt mycket att ta igen.

Fast det gör hon inte eftersom de andra växer ännu mer.

Titta bara på storleksskillnaden:

 

Och några närbilder:

  Artemis   Zeus   Athena

Av iris van Dijk Härd - 16 november 2010 12:59

Alla ungar växer som bara det!


Zeus gör sitt namn ära och öker sin vikt nu med 15 gr/dag.

Man hoppas att det planar ut snart annars vet man inte hur stor han kommer att bli...

Artemis växer också med mer än 10 gr om dagen, så det verkar som om Hera har gott om mjölk.


Hon ser faktiskt inte påverkad ut alls någon mer. Pälsen glänser och hon är normaltjock. Hon fick för sig att flytta ungarna imorse, vilket blev lite stökigt, när hon sprang nerför stentrappan med stackars Artemis i munnen och försökte samtidigt jama för att få hjälp. Men hon har bra pli på sin familj, för hon fick omedelbart en ny låda, nya "lakan" och en ny plats.


Glädjande nog går även lill-tjejen Athena upp normalt nu! Fast hennes tjocka syskon försöker att tränga undan henne ger hon sig inte och puttar tillbaks dem tills hon har fått det hon vill ha.


Hoppas få nya bilder imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards