irinas

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Ungarna har öppnat ögonen!

Av iris van Dijk Härd - 3 maj 2010 20:23

Och de är så söta! Jag får inte mycket chans till att ta bilder i år, för Aurora är på vakt. Eftersom det stör henne så mycket vill jag inte heller göra det.

Namn:

För att fira att våren äntligen är här, har jag bestämt mig att den här kullen ska få blomnamn (även om barnen inte tycker om det). Svårast var nog killen, tur vi bara har en hane! Min vännina Anne P. fick döpa honom, för att hon på sätt och viss räddade hans liv (genom att visa mig hur man "slungar" ungar som fått vätska i lungarna vid födseln). Tack igen Anne, och jag tycker om namnet FLox! Så här är dem allihopa, 10 dagar gamla.  

 
 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

3 maj 2010 21:14

Oh, vad söta! Vill egentligen ha en liten tjej!
Helt underbara! De kommer att gå som smör! Vilka fantastiska färger!

http://www.laghamras.se

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

3 maj 2010 21:20

Måste skriva igen, de är så söta! Tror att Vallmo är min favorit!

http://www.laghamras.se

 
Margita

Margita

3 maj 2010 21:39

Hjälp vad fina de är!! Så otroligt vackra i färgen och teckningen! Fina namn har de också fått.
Välkommen till bloggvärlden förresten! Kul att du är här.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna-Maria J

4 maj 2010 11:32

Fina bilder på ungarna och bra valda namn. Flox var ett bra killnamn, kan vara lite lurigt med blomnamn annars till en kille.
Trevligt att du gör en blogg till ungarna. Nu väntar vi på många bilder och text från deras uppväxt:)

 
Anne Petersen

Anne Petersen

4 maj 2010 16:35

Vad fina de är allihopa! Fast Flox är förstås min favis! : )
Snygg blogg också! Det ska bli kul att se flera bilder på dem framöver!

http://www.macis.se/megastorm

 
Budda

Budda

4 maj 2010 22:44

Hittade hit via Margita.
Vilka fina katter jag ser foton på, stora som små.Välkomna till välden ni små hjärtan. :)
Fina namn!

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emmie

9 maj 2010 16:41

Men vilka finingar!
Har letat runt länge för en kisse min sambo klarar av och provade att klappa på Laghamras fina Wille i vintras utan problem. Nu ska den nyexade sambon fixa ett jobb så vi kan ta oss an en fin sibbe till familjen!
Har du kösystem eller är det första vettiga människa till kvarn? ;)

 
Ingen bild

LarsLove R

5 juni 2010 21:45

Hej Iris,
Tack att vi fick komma och se dina underbara kattungar! De är så fina allihopa! Det är som att man vill ha var enda en!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iris van Dijk Härd - 10 juni 2013 20:29


Livet med kattungar är fullt av överraskningar...    

Av iris van Dijk Härd - 6 juni 2013 20:26

Alla ungar tingade och på söndag åker den första redan! Hur gick det till? Det känns som om det var igår de föddes.   Ändå är man glad att man återigen har hittat så fantastiska människor för alla ungar. De kommer att vara önskade, och de k...

Av iris van Dijk Härd - 21 maj 2013 20:48

Det är ju så underbart lekande eller sovande kattungar!   Sovande eller nyväckta kan de se ut så här:   Mango   Kiwi  Lichi   Och lekandes såhär:   Mango   Lichi  Kiwi       ...

Av iris van Dijk Härd - 8 maj 2013 16:15


Här får Mango syn på Porla som vill komma förbi men inte riktigt vågar (Aurora finns i närheten)        ...

Av iris van Dijk Härd - 5 maj 2013 18:04

I fredags så testades Artemis igen för HCM, och allting såg så fint ut!   Hon skötte sig dessutom exemplariskt, fast hon hade mått lite illa i bilen, stackarn. Vi hoppas para henne på nästa löp, sedan kanske hon kan ställas ut till nästa vår......

Ovido - Quiz & Flashcards