irinas

Alla inlägg den 2 maj 2010

Av iris van Dijk Härd - 2 maj 2010 12:13

Roligt att ni hittade hit Emelie och Rosie!

Jag tyckte att jag kanske borde presentera mina katter lite närmare. Zoe är vår drottning. Hon är tre år nu, full-utvecklad och kastrerad sedan förra år. Hon är en blåtabby själv och har haft två kullar med underbara färger (se hemsidan www.irinas.se). Hon kan vara lite stingslig ibland, men är otroligt loyal till min dotter och tröster alla som är ledsna.

Sedan kommer Aurora, 1 1/2 år gammal, som fick ungar förra vecka. Hon har ett mycket mildare temperament, är aldrig aggressiv och är en riktig knäkatt. För att beskydda sina ungar försöker hon gömma dem under sig! Hon är svartsköldpadda, men hennes röda färg är väldigt speciell och skiftar nästan lite till golden.

Sist, men inte minst, min egen lilla kompis Porla. Hon är knappt ett år och full av bus och lek. Just nu är skosnören absoluta favoritleksaken. Dessa släpar hon runt överallt i förhoppning att någon vill leka med henne. På kvällen hamnar de i matskålen (även om jag misstänker att Aurora kan ha en roll i detta). Hon är en variant av Sibirisk katt som man i kort kaller för Neva. Dessa katter har en mutation i färg-genen så att färgen bara bildas där kroppen är lite kallare (som bland annat birma också). Hon är sååå snygg!


Mer om ungarna senare, nu ska jag ut i det vackra vädret!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards