irinas

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Jag älskar hösten!

Av iris van Dijk Härd - 16 oktober 2010 16:01

Så full av liv, så färgsprakande.

Och när vinden blåser, så tar den i ordentligt.

Och när det regnar, då är det riktigt kalla skurar.

Men när solen skiner, då blir det nästan varmt...

Och så vackert.


Idag lyckades jag få mina två (lite motvilliga) tonåringar med i skogen.

Vi spelade en runda frisbee-golf på Skatås.

Och fikade halvvägs.

Underbart.


 


Den här dikten hittade jag häromdags.

Även om den slutar lite deppig (det blir ju trots allt vinter till slut), så gillar jag den!


Höstdröm

Jag ville att vi skulle

gömma oss för världen,

glömma verkligheten,

blunda för allt annat

än oss båda

utanför

Att bara leva, från dag till dag

äta, älska, sova

överleva

vi två, tillsammans.

Jag drömmer,

men du?


I hösten ska jag gömma mig

bland svamp och storm och löv

bland alla glada färger

vem vågar följa med?

Gul, röd och brun vår säng

gråvit och grön vår kudde

Att älska lekand' undrande

Men kom nu, du.

Vad dröjer du - på gärnsen till overkligheten

minns inte du vår dröm?

Du och jag,

vi båda två

utanför.


Kall låter mitt skratt

bland kala träd

Mörk är min skugga

bland svarta stammar

Brun och svart min säng nu

alltid fuktig min kudde.

Tom vår dröm

med bara en inuti

De första snöflingorna faller

smygande

när sista skratten tystnar.

 
 
Margita

Margita

17 oktober 2010 21:47

Hösten är underbar!! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ann-Katrin Andréasson

Ann-Katrin Andréasson

19 oktober 2010 22:24

Jag älskar också hösten och det är underbart att se alla färger och tända ljus!

http://www.laghamras.se

iris van Dijk Härd

22 oktober 2010 08:09

Typiskt att det skulle bli så ruggigt och kallt nu! Men då är det ju bara att tända ljus som du säger, och mysa!

 
Ann-Katrin Andréasson

Ann-Katrin Andréasson

22 oktober 2010 17:41

Hej igen!

Ja, och sedan ska vi ju vänta på Willes och Poennas små bebisar som snart kommer! Vad spännande att se hur de ser ut.

http://www.laghamras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iris van Dijk Härd - 10 juni 2013 20:29


Livet med kattungar är fullt av överraskningar...    

Av iris van Dijk Härd - 6 juni 2013 20:26

Alla ungar tingade och på söndag åker den första redan! Hur gick det till? Det känns som om det var igår de föddes.   Ändå är man glad att man återigen har hittat så fantastiska människor för alla ungar. De kommer att vara önskade, och de k...

Av iris van Dijk Härd - 21 maj 2013 20:48

Det är ju så underbart lekande eller sovande kattungar!   Sovande eller nyväckta kan de se ut så här:   Mango   Kiwi  Lichi   Och lekandes såhär:   Mango   Lichi  Kiwi       ...

Av iris van Dijk Härd - 8 maj 2013 16:15


Här får Mango syn på Porla som vill komma förbi men inte riktigt vågar (Aurora finns i närheten)        ...

Av iris van Dijk Härd - 5 maj 2013 18:04

I fredags så testades Artemis igen för HCM, och allting såg så fint ut!   Hon skötte sig dessutom exemplariskt, fast hon hade mått lite illa i bilen, stackarn. Vi hoppas para henne på nästa löp, sedan kanske hon kan ställas ut till nästa vår......

Ovido - Quiz & Flashcards