irinas

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av iris van Dijk Härd - 13 juli 2010 17:17

Stackars Vallmo! Saknade henne när jag lekte med ungarna idag och igen när jag gav alla mat lite senare. Gick genom huset och ropade efter henne. I källaren fick jag ett hjärtskärande jamande som svar. Hon hade lyckats välta över sig en gammal tvättbalja som stod i pannrummet! En mycket glad Vallmo kom fram när jag lyfte på den.

Men om jag trodde att hon skulle slinka undan och lugna ner sig hade jag visst fel: hon sprang genast iväg och jagade efter syskonen, som om ingenting hade hänt! Hon är visst tuffare än vi trodde...  

Av iris van Dijk Härd - 13 juli 2010 10:29

Både jag och livet kan förvirra ibland....Jag glömde att jag skulle godkänna kommentarerna (det var 3 katter på bilden), Holland förlorade finalen (..igen!), och katterna har varit bokade hundra gånger om och ändå har vi Vallmo kvar.

Mest allergier som sätter stopp, och nu har jag börjat misstänka Porla lite. Ska se om jag kan testa halterna av kattallergenet hos henne. Tills vidare får vi ta in alla "testare" i ett någorlunde "Porla-fritt" rum.


Sedan har jag en vädjan till alla som vill testa sin allergi: Låtsas inte att ni är intresserade i att köpa en kattunge just nu!!!

Jag har aldrig sagt nej till någon som bara vill testa och dem är lika välkomna att hälsa på. Men att i det här läget göra så att vi får upp hoppet och sedan blir besvikna igen, tja det är faktiskt lite grymt...


Det flest av oss uppfödarna är så glada över att kunna hjälpa allergiker, och vi avlar inte för pengarna. Faktum är att Emelie räknade ut någon gång att en unge kostar mellen 5 och 6.500,- (beroende på parningsavgift och kringkostnader som resor mm). Vi avlar för att vi tycker det är roligt och för att det ger oss så mycket glädje att följa de små genom sin uppväxt. De blir våra bebisar och vi är väldigt måna om en bra placering!


Vallmo och Flox:  

Ovido - Quiz & Flashcards