irinas

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av iris van Dijk Härd - 19 juli 2010 21:24

...kan man få också med katter!

Efter att upphetsningen hade lagt sig över att Vallmo var tingad igår, kände jag att jag ville ta ett varmt bad på kvällen. Jag gör det sällan eftersom vattnet normalt inte räcker till, men nu skulle det ju gå alldeles utmärkt.

Men, jag glömde stänga dörren.

När jag just började slappna av kom katterna in. Först Porla som tittade över kanten och fiskade lite med tasserna. När hon började dricka av vattnet (med skumbad och badsalt) jagade jag bort henne.

Jag sjunk ner i vattnet igen.

För att tappa andan när Vallmo plötsligt hoppade upp på kanten. Det här måste gå fel tänkte jag. Med hon balanserade så fint och fiskade upp små bubblor. Fascinerande! Sedan ville dock syskonen vara med om den spännande leken, alla samtidigt och ja, då hamnade en förståss i vattnet! Jag var förberedd och fiskade blixtsnabb upp henne. Fast jag kunde inte låta bli att skratta.

Tyvärr var jag för upptagen att torka ungen och se till att hon la sig på en varm plats för att ta kort. Jag kan alltså inte visa det, men hon såg för roligt ut. (de är så spinkiga när de är blöta!).

Tja, där tog nog badet slut för mig också....


Och nej, hon var inte rädd för vatten idag. När jag fyllde på vattenskålen imorse, ställde hon sig glatt igen och fiskade med tassen efter osynliga fiskar...  

Ovido - Quiz & Flashcards